Jak założyć autokomis?

Jak założyć autokomis

Jak założyć autokomis

Handel używanymi samochodami to bardzo dochodowy biznes. Mimo, że w znacznej części przeniósł się już na aukcje internetowe, komisy wciąż mają swoich klientów, którzy wolą rzetelne pośrednictwo specjalisty podczas zakupu samochodu. Otwarcie takiego biznesu wymaga pewnego przygotowania, by zyski z przedsięwzięcia były jak największe. W dzisiejszym artykule podpowiadamy jak założyć autokomis, by praca w nim była nie tylko dochodowa, ale też wygodna i przyjemna.

Po pierwsze, wybór placu

Najważniejszą i podstawową rzeczą, o jaką musi zadbać przyszły właściciel komisu samochodowego, jest plac, na którym prezentowane i przechowywane będą sprzedawane samochody. Należy się zastanowić nad tym, jak duża ma być powierzchnia placu – zależy ona od ilości oferowanych samochodów. Ważne jest, by każdy z samochodów miał na tyle dużo przestrzeni, by dało się otworzyć wszystkie drzwi oraz bagażnik, a także swobodnie go oglądnąć z każdej strony. Trzeba poważnie przemyśleć tę kwestię, ponieważ duży plac oznacza duże koszty, zaś zbyt mały ogranicza możliwości rozbudowy komisu po upływie czasu.

Na terenie każdego komisu musi znaleźć się też biuro. Na początek najczęstszym wyborem jest kontener, jednak poważniejszy interes może wymagać solidnej, murowanej konstrukcji.

Po drugie, ochrona

Nie można prowadzić rzetelnego i dochodowego autokomisu bez właściwej ochrony posiadanych pojazdów. Podstawowym zabezpieczeniem jest odpowiednie ogrodzenie. Warto także wyposażyć się w alarm lub nawet kompleksową ochronę oferowaną przez fachowe firmy ochroniarskie. Miesięczny koszt takiego zabezpieczenia jest nieduży w skali całkowitych kosztów prowadzenia działalności, a znacznie zmniejsza ryzyko strat w wyniku kradzieży lub wandalizmu.

Trzeba także zwrócić uwagę na odpowiednie oświetlenie placu, na którym eksponowane są samochody. Przyda się nie tylko jako dodatkowy „odstraszacz” dla złodziei, ale także ułatwi wybór klientom w okresie jesienno-zimowym.

Po trzecie, ekspozycja

Odpowiednia ekspozycja to klucz do dużych dochodów. Samochody muszą być odpowiednio widoczne i tak ustawione, by klienci nie mieli żadnych podejrzeń co do ich jakości.Należy oznaczyć je dobrze widocznymi cenami, ustawiać przodem do drogi, przy której znajduje się komis oraz zadbać o to, by komis nie świecił pustkami – w tym celu może przydać się parę samochodów kupionych po otwarciu biznesu, które będą tworzyć „sztuczny tłok”.

Dobrze jest także prowadzić działalność poboczną związaną z przygotowaniem auta do sprzedaży, jak np. wulkanizacja czy kompleksowe czyszczenie pojazdów. Takie usługi mogą przyciągnąć wielu chętnych do wystawienia aut w komisie, gdyż nie będą musieli wszystkiego wykonywać sami.

Kluczem do sukcesu jest też odpowiednia reklama. Bez tego nawet najlepszy komis nie będzie miał dużej ilości klientów. Warto ogłosić się w lokalnych mediach, a także skorzystać z usług specjalistów od marketingu w Internecie.

Ilustracja: firmy.net